Årbok 1975                 Årbok 2010

Årboka er 35 år!!

Det ble markert lørdag 13. november.

Da møttes   mange av historielagets medlemmer, medlemmer av

redaksjonskomiteen for årboka, tidligere redaktører,   styremedlemmer og tidligere ledere av historielaget,og andre inviterte til middag på Reisafjord Hotell.

Menyen besto av lammestek med fløtegrarinerte poteter og grønnsaker, og multefromasj til dessert.

Årbokas stifter og første redaktør, Anders Ole  Hauglid, fortalte om oppstarten og holdt et interessant kåseri om Bjørnstjerne Bjørnsons reise  til Nord-Norge og Lyngen.

Årets årbok ble også presentert, og redaktør Reidun Mellem  måtte signere mange bøker.

Konfransier var Torleif Lyngstad.

Historielagets første leder, Roald Jørgensen, fortalte også fra historielagets oppstart.

Historielagets leder, Carl Johan Bentsen, ønsket velkommen, og to av lagets og årbokas medarbeidere som nylig var gått bort, ble minnet med et minutts stillhet, før konfransier Torleif Lyngstad fikk ordet.

I tillegg til Hauglid og Jørgensen var det også hilsen fra Skjervøy Kommune ved Einar Lauritzen, og fra museet ved Asle Tveitnes. Likeså hadde Reidun  Mellem ordet, og hun takket også for maten. Blomster- og gaveoverrekkelser var det også før Bentsen takket og avsluttet arrangementet.

35-ÅRS JUBILEUM